let's be honest here.
Tuesday 8 October 2013
Assalaumualaikum.


Haloo. Aku nak cerita pasal kuku putih ni. Dah ramai yang aku tanya. "Hang tau dak kuku putih tu apa?" And semua jawab taktau. Muehehehe. And aku cakap kat depa, kalau nak tau, baca belog aku yer. Thow, dan lagi promote belog sendiri. Ko ader? :p

Act, KUKU PUTIH ni semua manusia ada. Cer perhatikan kuku anda. Kat kuku hampa tuh ada kan something yang melengkung macam bukit then kaler putih? Yeah, hattu la kuku putih yang aku maksudkan. "So, kiteorang dah tahu apa kuku putih tu. What's next?" Centu lah hati hampa bakal berkata satgi. Hahaha.

Kata orang dulu dulu. Kalau kuku putih kita tu makin kurang, maknanya ajal nak sampai dah. Cer cek balik kuku hampa. Ada dak salah satu kuku hampa yang kuku putihnya sudah lesap? Aku lesap banyak dah. Tinggal lagi 5 jari ja lagi yang ada kuku putih. Tu pun tak banyak dah. Aku cek kuku makchaq aku, kuku putih dia banyak lagi kot. Dengan umurnya sekarang sudah hampir masuk ke alam warga emas en, tapi still banyak. Nampak macam betul ja cakap orang dedulu tu en.

Cuak ke beb? Tak payah la nak cuak. Ustazah aku kata, dengaq takpa tapi jangan percaya. Sebab semua tu hanyalah khurafat. Samalah macam hat ni :

"Kalau mata kita tetiba terkejip sebelah kanan, maknanya ada orang rindu. Tapi kalau belah kiri, maknanya kemungkinan akan ada perkara sedih yang berlaku dan kita akan menangis."

"Kalau bulu mata tergugur belah kanan, maknanya ada orang suka kita. Kalau kita tarik sendiri yang belah kanan, maknanya kita suka someone. Tapi kalau tergugur belah kiri, ada orang benci kita. And kalau kita tari sendiri, means kita benci kat someone."

"Kalau kita tetiba tersedak, maknanya ada orang ingat kat kita or bercakap buruk pasal kita."

"Kalau salah satu mata kita tetiba terkejip, maknanya ada orang jauh nak balik rumah or nak datang rumah."

"Kalau gigi atas patah, balin gigi tu atas bumbung. Kalau gigi bawah yang patah tanam gigi tu. Nanti cepat tumbuh."

"Kalau gunting rambut tak kira lah kat kedai or kat rumah. Kutip balik rambut tu and tanam kat rumah, nanti rambut cepat panjang."

"Kalau bulu mata belah kanan yang gugur, letak atas kepala. Nanti cepat tumbuh rambut tu."

"Anak dara tak elok menyanyi kat dapur, nanti dapat laki tua."

"Kalau kepala kita terhantuk dengan kepala sesiapa. Make sure terantukkan sekali lagi. Kalau tak, mak kita meninggal."

"Kalau berniarap, jangan letak kaki atas. Nanti mak kita meninggal."

Seeee? Banyak gila cakap orang dulu dulu. Tapi still ada lagi, tapi aku taktau. Aku tau hat ni ja. And hat ni ja yang aku duk dengaq selalu pun. Macam aku kata tadi. Dengaq takpa, percayanya jangan. Itu khurafat k khurafat. Tahu tak makna khurafat tu apa? Tanya ustazah korang k. Aku pun tak tahu macam mana nak explain dengan lebih mendalam act :)

Hehehehe. So, tu jelah entry hari ni. '

Ek eleh, tu je?! Ritu tanya kami kemain eksaited. Rupanya entry hat ni je. Eksaitaik kucing lah ko ni haifaa.'

Eh eh, suka ti ar nak eksaited ka eksaitaik ka. Janji hampa dah baca. Cukup menggembirakan aku. Takdak kaitan. Wkwkwkwk xP

Kbye.

Thanks for reading :)





© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03