let's be honest here.
Monday 12 August 2013
Kawan.
Assalamualaikum.



Selamat Hari Raya bloggerians.  Duit raya cena? Hangat ka hangit? Aku sedang sedang saja.

Kawan. Semua orang ada kawan en. Kaya miskin, lawa huduh, baik jahat semua ada kawan. Cuma yang aku pasti sesangat dalam dunia ni semua orang mencari hubungan yang lebih daripada seorang kawan. I mean Sahabat. Bukan jodoh okay.

Aku ada kawan? Giler ko takde ! Mesti la ada. Ko hengat aku ni pendiam ke kat sekolah? Hahaha. Aku ni pembising k. Tatabahasa rosak. Aku ada kawan ramai. Eh aku ada ramai kawan. Laki perempuan yang mana yang sudi bercakap dengan aku semua aku anggap kawan. Kawan baik pun ada, kawan yang tak berapa baik pun ada. Kawan yang dulu baik tapi sekarang tak baik pun ada. Lagi banyak aku rasa. Muahahaha.

Oke, harini aku nak cerita pasal kawan yang dulunya rapat tapi sekarang dah tak rapat.

Kawan yang pertama - Faiz.

Dia kawan baik aku dari aku kecik lagi. Kecik gila around aku umur 3-4 tahun kot. Ya la, dulu duk Lumut, selalu balik Kedah, bila balik Kedah mestilah buat kawan kan. Act, aku rapat dengan diorang tiga beradik ni, Syafiq(19) , Faiz(18) and lastly kakcik Aina (14) . Kami berempat memang rapat giler. Tapi aku paling rapat dengan Faiz. Sebak bila teringat kenangan dulu :'/ Masa aku nak ambik UPSR dulu, kan kena buat banyak folio blablabla tu kan, Faiz la yang tolong buat kat aku. Dialah yang hias folio aku sampai jadi lawa. Aku bukan budak seni, aku tak reti melukis buat benda-benda kreatif ni. Kami banyak luang masa bersama-sama. Main yang ni, main yang nu. Tapi masuk ja form 1, aku dah mula jadi pemalu. Aku dah kurang jejak kaki kat rumah depa. Form 2 pun dua tiga kali ja. Masuk form 3 memang tak pernah langsung la. Harapkan raya jalah. Tambah pula sekarang ni Faiz dah masuk matrik kat N9 tu. Lagilah tak berhubung. Ngan Syapit,kakcik Aina semua aku sembang cam besa ja la even ada rasa awkward sikit. Tapi ngan Faiz tula. Ishh, aku sedih gila. Raya ritu, ingat kot dapat la sembang dengan dia. Tapi, tak dapat. Aku sembang ngan syapit ja :( Bayangkan, kawan bukan main baik dari kecik gi beb, tapi baru setahun tak jumpa terus rasa awkward. Sadis.



Kawan yang kedua - Shaza Adenin.

Percaya atau tidak, dia pernah jadi BFF aku masa darjah 2-3. Darjah 4 dah kurang rapat rasanya. tah, aku pun tak ingat. Darjah 6 lagilah kami dah tak rapat, dia ada geng sendiri, aku ada geng sendiri. Waktu kami jadi BFF tu, toksah duk katalah betapa rapatnya kami kan. Banyak benda kami buat bersama. Mandi sekali pun pernah. Jangan heran beb. Setiap malam mesti kami akan sembang kat telefon rumah. Tapi tulah,, in the end, jadi macam hat first tadilah. Awkward. Malah, kalau selisih kat mana-mana pun aku kengkadang buat tak kenal ja. Sedih kan. Segan pun ada, sebab tu jadi centu tu.



Yang ketiga - Afiqah Chek.

Aku start rapat dengan dia form 2. Mau tak rapat, kelas sekali beb. Dah kelas sekali, dalam kelas tu aku duk belakang dia pulak tu, walaupun tak duduk belakang dia secara tepat en. Kami memang agak rapat. Dia jenis yang gila-gila sikit. Aku pulak gila-gila banyak. Banyak jugak rahsia aku yang dia tau. Dia pun selalu tilik perasaan aku tepat lagi padat. Aku mesti takleh elak punyala. Nak menafikan pun tak boleh. Tapi tahun ni, aku ditakdirkan turun kelas. Dia stay la sebab dia memang pandai. Straight A beb final exam masa form2. Aku taktau dia otak cap apa. Kami sembang, aku kacau dia sampai dia qeyau. Dia perkena aku balik. Kami berkongsi cerita. Macam-macam kami buat. Tapi elok ja aku turun kelas, ingat kot kami still boleh rapat mcam tahun lepas, rupanya hampeh. Bila nak cakap dengan dia sekarang ni aku rasa macam nak cakap dengan someone stranger. Sedih tak? Keiinginan nak cakap tu ada, tapi lidah macam terkelu. Pala otak aku ni ligat nak cari topik nak sembang dengan dia bila nampak dia kat mana-mana. Tapi aku tak jumpa topik yang menarik, topik yang boleh buat rasa janggal nak cakap dengan dia tuh hilang. TAKDAK. So bila dah takdak topik tu apa yang aku mampu buat? Senyum ja la yang mampu. Honestly, awai tahun rituh bila dia duk cerita kata orang lain dah ambik tempat aku dengan usik dia pasal Yong Hwa tu aku jeles. Pelik? Ha ha ha tak langsung. Normal la tu, rasa jeles bila tengok orang lain rapat dengan kawan yang pernah rapat dengan kita en.



Semua sedih entry aku kali ni. *pasang lagu Terima Kasih bye IAMNEEETA* K tetiba. Aku harap boleh rapat macam dedulu. Tapi aku jamin, memang takkan terjadi dah. Depa semua pun dah ada kawan sendiri dah, yang lebih baik lebih pandai lebih bagus daripada aku. Aku ni apalah yang ada en. Tau ada crush ja. Sikit sikit crush sikit sikit crush. Tah best friends aku sendiri pun dah bosan. Who knows rite. Well, I think what Alya said a few days ago was right.

"I guess loyal friend never exist"

Kbye.

Thanks for reading :)

© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03