let's be honest here.
Thursday 1 August 2013
RMC.
Assalamualaikum.



Its RMC, not KMC or PMC. Take a note ! Hahaha poyo -___-'

"RMC? Apa tu? Menatang apa tu? Tak pernah dengar pun." I'm sure enough that your brain is full with these questions. Hahaha ahli nujumlah katakan. *Tangan dibahu mata keatas*

Ok, let me tell you, RMC means Royal Military College. Atau dalam Bahasa Melayunya is Maktab Tentera Diraja. Setakat ni hampa faham kot noh? Alhamdulillah. Bhahahaha :p

So, hampa mesti dah tau aku nak cerita pasal apa en en en :3 Yele, tak lain tak bukan pasal tentera la. Cita-cita aku yang satu tuh. Hiks.

Actually, aku pun baru tau pasal kewujudan maktab ni Ahad lepas. Ya, hari first trial tu la. Hari yang aku jatuh meniarap macam meluncur kat tangga mini stadium tuh -..- Serious memalukan. Tapi best. Well, at least aku ada pengalaman tu, ko hader? *Evil laugh*

Ok, back to the topic. Ahad rituh ayah aku tetiba tanya kat aku "Dengan reslut PMR boleh pi mana?" Aku terkejut so aku bertanya kepada ayah aku balik "Kalau dapat 8A, boleh pindah sekolah mana ka maksud abah?" "Ya." "Oh, boleh pi Jenan, MRSM, KUPSIS. Awat abah nak suruh kakcik masuk asrama ka?" "Yala, abah nak suruh abah masuk sekolah ni. Apa nama sekolah tu tah? Haa RMC!" Aku dengan taktau RMC tu natang apa en. So "Hah, RMC? Padia tu?" "Royal Military College. Ala, dia macam sekolah tentera la. Kalau masuk situ, nak masuk UPNM nanti lagi senang." "Oh, kat mana?" 

*Dalam hati aku masa tu, kalau ayah aku kata kat area Kedah ni jugak, memang aku takmau ah. Better duk SMJ en. Tapi lain yang ayah aku jawab. He said "Kat Sungai Besi la. Tempa dia dalam area UPNM jugak."

What?! Sungai Besi?! Thats mean in Kuala Lumpur! Abah macam tau tau ja kata aku memang bercadang nak bersekolah kat KL after PMR. Ngeh ngeh. Tapi, aku tau tu hanyalah angan-angan monyet ja. Yala, takda maknanya mak aku nak bagi pi sana sengsorang. Terea duk dalam rumah sengsorang pun junuh kena potpet kan. Tapi, bila ayah aku pi cakap centu en, terus semangat nak dapat straight A tu meningkat gila gila. Kahkah. Poyo lagi.

Pehtu, aku pun search la kat internet, pasal RMC ni. Cari punya cari, aku just nampak dia duk sebut perkataan "PUTERA." Dah , mana puterinya. Masa tu mula dah tak sedap hati. Dua tiga hari kemudian, aku tanya ayah aku. "Abah, RMC tu sekolah lelaki saja ka sekolah campur lelaki perempuan?" Tau ayah aku jawab apa? Ni hah "Haaa, entahlah. Abah pun dah lupa. Sekolah laki ka permpuan tah. Nanti abah tanya abang." 

Hemm. Tau dah. Sah sekolah lelaki saja tu -..- Spoil betullah. Hancur harapanku untuk bersekolah di KL. Hancus berkecai k. </3 Huhuhuhu. Takpa, aku still berharap kata sekolah tu ada perempuan jugak. Doa-doakan la yer.


P/s : Trial PMR dah habis doh. Raya sakanlah guwa. At the same time, cuak jugak bila terpikir dengan result yang bakal aku dapat nanti. Hope meningkat. Amin.

Kbye.

Thanks for reading :)
© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03