let's be honest here.
Thursday 22 August 2013
Assalamulaikum.



Hoi hoi. Bajet ja kan ritu aku kata takmau bukak komputer dah. Well, sekali sekala ja bukak. Tapi, aku memang dah kempunan gila nak update belog beb. So, izinkan saya :)

Btw, rituh baca belog Afiqah. Nok ayomm. Wa terharu gila babeng. Aku baca sambil terkencing melalui mata beb. Ayat macam lucah ja kan. Muahaha. Thanksssssssssss Afiqahhhhhhsss.

Aku takmau cita pasal result trial disini. Keputusan amatlah tidak memberangsangkan. Tapi, nak dapat stret A tu masih ada harapan. Bak kata Titie "Moving on moving on !" gituww. For kawang kawang guwa yang dapat stret A tu tahniah wa ucapkan.

Lately, banyak masalah yang terjadi. Ecewah. Baru bukak sekolah dah macam-macam problem wa dapat. Gituww. Tapi memang salah aku pun. Kalau bukan sebab aku yang bodoh lagi bangang ni, masalah ni takkan ada ya dak. So, dengan acah-acah motivate diri sendiri en . Aku punn nak ber bak bak jugak lah kan. "Berani buat berani tanggung." Kalau masalah tu heboh satu sekolah pun nak buat gena. Mulut orang bukan kita dapat katup ya dak. Nanti bila depa dah bosan, depa senyap lah. Lagipun, apa yang depa boleh buat selain kutuk or mengata aku? Takkan nak mai belasah aku kot kan. So wat lekk. Aku pun dah ambik hal tu jadi pengajaran dah. And for those yang pandang rendah kat aku lepas tau masalah tu, tak kira lah kawan baru ka, kawan lama ka, kawan baik dan rapat ngan aku sekali pun. Dua ja aku nak habaq kat hampa. Guwa tak mati pun kalau lu nak pandang rendah kat guwa. Guwa tak mati pun kalau lu takmau kawan dah dengan guwa. Itu pengalaman beb. Even pengalaman terburuk. Tapi still pengalaman. Tak semua orang yang boleh dapat pengalaman centuu. Tapi, sapa yang dapat pengalaman centu tak dikira bertuah beb. Muahaha. Like me.

Pakaian versus perangai ? Pada pendapat anda , yang mana yang menang ? Let me tell you my opinion. Bagi aku, perangai tak menang , pakaian pun tak menang. Seri bak kata pengadil yang adil lagi saksama. Gituw. 

Manusia, apa yang depa nampak dan dengar itulah yang depa akan labelkan kat kita. Kalau depa nampak dan dengar something yang buruk pasal kita, pastilah label nya kita ni perempuan jahat. Dan sebaliknya. 

Contoh : 

Perempuan nih pakaian dia punyalah sopan, menutup aurat gitu. Kalau pakai baju kurung or sekolah mesti kat dalam tu berlapis lapis baju yang dia pakai lagi. So, orang ramai akan judge that girl as a good girl. TAPI, bila depa dengar something buruk pasal that girl, terus depa kata that girl hipokrit, bajet alim padahal kat luar jahat la apa la. Eh, hello! Yes, pakaian memang melambangkan peribadi seseorang. Tapi dia pun manusia biasa. Bukan malaikat. Kalau ko tengok dia pakai baju tutup aurat semua tuh, dia tak boleh buat silap la? Dah tu, bila sekali dia buat silap, ko nak hukum dia sampai ko mati, centu? Ko ingat dia tak dak perasaan nak berubah ke arah kebaikan ke beb? Loser la ko. 

Pehtu, kalau orang tu pakai tak menutup aurat, dia tak bolehlah la buat baik? Dia kena buat jahat doplohpatjam sebab pakaian dia tak menutup aurat? Wake up dude. Tak semestinya dia pakai sopan, dia  tak boleh buat silap. Yes, kalau boleh elak, dia mestilah kena elakkan. Tapi apa yang ko tahu, tah teiba masa tu dia terikut nafsu syaitonirrojim kan. Tapi, lepas tu dia tersedar dan takmau dah ulang balik benda tu. And ko tahu yang dia nak berubah. Ko still nak kata dia hipokrit? Ko still nak tuduh dia perempuan tak guna? Ko still nak tuduh kata dia perempuan jahat? Patutlah ramai yang tak jadi nak berubah. Sebab bila dia nak berubah, mesti ada yang kata dia macam-macam. "Kalau dah jahat tu, jahat jugaklah." 

Eh eh, sesedap mulut je nak cakap centu. Kalau aku cakap "Kalau dah baik tu, baik jugak lah." engko pelik tak? Mestilah pelik kan. Kalau awal baik, tak semestinya akhir nanti dia still baik. Same as jahat tu beb. Guna lah otak ko yang cerdik tu. Fikir beb fikir ! Jangan nak fikir negatif pasal orang ja. Dah ko fikir negatif pasal orang tu ko ingat ko baik lah? Ha ha ha . BODE.

Paling sedih, bila kawan sendiri tak sokong kita. Bila dia dah tahu kita pernah buat silap, dia terus pandang rendah kat kita. Boleh nampak woo cara depa cakap dengan kita, cara depa pandang kita. Terasa macam kita pernah bunuh orang beb. Padahal baru merendek ja beb. Kalau boleh, depa mesti takmau cakap dah dengan kita beb. Tapi, konon takmau terlalu mendadak kan, depa buat secara slow motion. Tak tuduh beb. 

Tapi ini firasat guwa. Apa yang guwa rasa, guwa nampak, semua guwa luahkan kat sini. Macam guwa kata sebelum ni. Loyal friend tak wujud beb. Macam aku lah, aku ni nak kata setia punya kawan, boleh lah. Tapi, aku bukan kawan yang terlampau jujur. Aku pun selalu gak cakap belakang kawan sendiri. Nasiblah sapa yang dapat pahala free tu ya dak. Haha. Apa yang aku rasa, siapa yang aku tak puas hati, tak semua orang yang aku cerita beb. Bergantung serapat mana aku ngan dia, se selesa mana aku ngan dia, aku cita la.  Even dia BFF aku, kalau aku tetiba tak rasa selesa dengan dia, aku tak cita jugak. Hampa nak cita masalah hampa ngan aku, citalah beb. Aku ni pendengar yang agak bagus. Wihihihi. Tapi, untuk aku nak cita kat semua orang masalah aku, maybe dak. Aku takut, bila dia nasihat aku, aku terasa. Bukan bermaksud aku tak suka dinasihatkan, cuma takut hati aku ni terasa. Tu aku cerita kat orang yang tahan maki aku, tahan telinga dan tahan segala benda.

Dah apa kena mengena semua yang diatas dengan tajuk yang diberi? Entah la. Bila baca balik semua tuh, terasa aku emo giler. Kahkahkah. Bukan selalu. Tangan pun laju ja taip apa yang hati aku sedang bicarakan. Gituuww ayat. Apapun, aku dah menyesal dan aku akan berubah kearah kebaikan. Tak bermaksud aku nak mengubah cara aku bercakap, berjalan okay. Gelak kuat depan orang pun aku takkan ubah. Adalah perkara yang tertentu aku akan aku ubah. Sapa yang perasan, perasan lah. Sapa yang tak, terpulang. Aku pun takmau la jaja cerita kata aku dah berubah. Kena aku tersalah langkah sekali lagi. Naiya ja kan. 

Aku harap, sesiapa yang baca ni especially my BFF, Ninez's. Tidak terasa dengan entry ni. Aku memang tuju kat hampa, tapi tak semua hampa. Beberapa orang ja. Tapi, tak bermakna kepada sesiapa yang aku tak cita tu, aku tak selesa ngan hampa sepenuhnya. Fikir balik sebelum nak terasa dengan aku, aku pernah ka rahsiakan sapa yang aku suka, masalah aku lebih daripada 1 bulan? Kalau ya, silalah terasa. 


Boleh tak hampa jadi kawan yang macam ni kat aku? Dak, tak boleh. Sebab? Aku pun tak boleh.

Semalam adalah sejarah. Esok adalah masa depan.

Kbye.

Thanks for reading :) 




© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03