let's be honest here.
Wednesday 8 May 2013
Assalamualaikum.



Hai. Minggu depan aku exam mid year and aku still online ??? Ehem. Maaf. Pembetulan. Aku just bukak blog aku untuk aku update harini ja. Laman sosial lain aku tak bukak pun nahh.  Lagipun, dah lama gila aku tak bukak blog aku. Rindu awok ketat ketat :* 

Tajuk aku amacam? Bhahaha. Tak habis stail lagi kot. K, tak lawak -.- Haha. Well, kelmarin aku, Qis dan Najwa kena marah dengan cikgu kot. Marah besa besa takpa, tapi kali ni tahap marah dah sampai menghina dah. Kata kami MEGHLA.  Cikgu siap tunjuk lagi sapa yang MEGHLA tu. KAMI la, siapa lagi :3 Bangge siot. Hahaha, bangge otak la weh. MALU tak tergambar gila waktu tu. Malu dan sakit hati bertaut pada masa yang sama. Huuhuh.

Lagi teruk, cikgu kata kami tiga ni takdak ciri-ciri pelajar yang cemerlang. Dari minggu lepas lagi cikgu duk mark kami. Tapi kami wat lek ja. Kalini dia lepas sungguh la kat kami. Puas hati cikgu kot aku rasa masa tu. Daripada cikgu kata gutu, baik kata kami ni tak layak duk SMJ teruih kan. Halau kami keluaq dari sekolah tu teruih.

Kes apa kami kena marah? Kes kami duk gelak. Hina ka kalau kami gelak? Kami gedik+ meghla sebab kami selalu gelak waktu belajaq. Hahaha. Macam lawak ja. Kami tau memang kami salah, tapi cara centu cikgu kata kami memang piawww ahh en. Semeghla-meghla kami, kami takdak la duk pi date ngan budak laki berdua-duan macam budak lain tu en. Kami ngan laki pun tak rapat sangat. 

Cikgu kata cikgu dah perati kami 5 minit dah, tapi kami langsung tak sedaq and kami terus sembang macam besa. Mau dia tak marah. Lepas kami kena piaw piaw ngan cikgu tu, semua budak kelas aku macam tengok kami macam kami baru lepas keluaq penjara kes lacur diri. Ha tudiaa. betapa hinanya kami rasa masa tu tau dak? Bila aku nak cakap sikit ngan depa, depa cakap ngan aku pun macam mau takmau ja. Lepas kami kena sound tu kami dah tak sembang or tak gelak dah  time belajaq hari tu.  

Bagi kami, gelak tu dosa. Senyum pun dah nak sampai dosa dah tu. So, kami masam muka ja lah kelmarin. Cuma waktu petang tu, kami gelak jugak la sebab bukan masa waktu persekolahan dah. Kami tiga takmau dah gelak waktu belajaq tak kira apa subjek sekali pun. Titik. Aku tau, cikgu nak suruh kami berubah, tapi cara cikgu cakap tu serious menyakitkan hati.

Kami gelak salah, tak gelak salah. Dah tu nak buat apa? Pi mati teruih baru semua orang yang tak suka kat kami tu happy kot nih :3 Hikhik. Harini, kami tiga stay kat sekolah sebab petang ni ada kelas math hat kak form4 ajaq.  Tengok-tengok takdak pun. Penat kami stay ja.

Kami duklah depan surau lepas pi check tengok ada dak kelas math tu kan, pehtu arip zakwan, arip pipi dan azrul baru nak pi. Qis pun jerit lah kat depa kata kelas takdak kot. Pehtu duk takduk depa mai kat kami. Ikut hati, dengan budak laki semua kami takmau cakap, yalah nanti kena cap gedik lagi enn -.-

Kami 6 orang duklah lepak depan surau bahagian perempuan ni. Lama jugak lah kami duk lepak. Sembang punya sembang. Dah serupa kami duk date. TRIPLE date. Bhahahaha. Pehtu, arip ajak pipi dan azrul keluaq pi leko leko, kami pun dia ajak jugak.  Dia nak belanja, kami ON ja la enn. Tapi kami tiga kata nak coolblog, takmau leko-leko. Nak muntah. Dak, depa tiga pi jugak leko-leko. Kami pun ikut ja la. 

Kami tak makan pun leko-leko. Minum ayaq milo ja. Depa ambik saiz hat besaq , makan tiga orang depa. Siap tayang lagi. Yang kami tiga duk tahan nak muntah dah. Aishh.. Pehtu sambil makn, minum sambil sembang. Tunggu lagi tak gelak. Prinsip kami hat kelmarin tu kononya takmau gelak tu hilang centuu ja. Depa ahh duk buat lawak. Hahaha xD

 Pehtu dalam pukul 5.40 centu kami masuk kolah balik. Kami keluaq pukoi 4 nak dekat pukoi 5 kot. Dan la Azrul pi solat Asar dulu enn :3 Pipi ngan arip haram tak solat pun. Apa nak jadi ni. Ish ish ish. Hahaha, kami pun samalah -.- Masa nak keluaq tu, Qis macam teragak-agak. Dia takut nak keluaq ngan depa tu, takut orang kata apa pulak en. Aku kata "Biaq kat depa lah nak kata apa pun kat kita. Kita kan gedik. Kita dah tau dah kita gedik, so takpalah nak keluaq ngan laki pun. Janji kita tau kita gedik. Kalau kita taktauu takpalah lagi en."

Pastu masuk kolah balik. Dan buat hal masing-masing. Depa tiga duk kat gate A jalah sebab beg kolah depa memang depa dah letak kat gate A. Kami still duk kat surau, pehtu kami pi lepak kat lindap kencana setengah jam pehtu balik.  Dan hati aku pun agak sejuk dah pasal kelmarin tu. Aku harap esok aku dapat belajaq ngan cikgu tu elok elok tanpa simpan perasaan meluat. Aku takut ilmu aku tak berkat. So aku kena buang perasaan sakit hati aku ni jauh jauh. Fikir positif okay ;)

Ha, pastu baru nak bergerak nak balik ni terjumpa ngan cikgu Husin lak depan surau perempuan. Cikgu pun smebang-sembangla sikit ngan kami. Pehtu cikgu cakap kat aku muka aku makin hitam. Waa sedih. Cikgu kata muka aku macam terbakaq. Aku katalah aku kawad. Cikgu kataa oww. Hehe, lepas tu aku kata "takpa, lepas ni saya putih la balik. Nanti cikgu pulak terkejut tengok saya putih daripada biasa. Muahahaha" Cikgu pun buat tangan dia la. Hat macam dia duk buat selalu tu. Hahaha


Gadis-gadis gedik. Eh, silap. MEGHLA sayang :D


Kbye.

Thanks for reading :)





© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03