let's be honest here.
Sunday 1 December 2013
Assalamualaikum.



Hoho. Kau tahu, hari ni dah masuk bulan Disember 2013. So what? So thats mean this month we, as PMR candidates will get the result. Nervous doh.

Serious. Aku sekarang sudah mula rasa berdebar. Kau tahu en feeling nak buat presentation depan kelas? Cewah, presentation lah sangat. Feeling nak buat drama atas pentas? Feeling nak tau result UPSR dulu? Haaa, centu lah aku rasa sekarang nih. 

Tarikh nak dapat result aku tak sure lagik. Dengaq kata 23/12. Eh eh, tetiba orang lain kata 24/12 pulak. Ermm. Taktau la. 

Aku tak berani nak berharap setinggi langit untuk result PMR ni. Ya la, sepanjang 3 tahun aku sekolah as a secondary student, aku tak pernah lagi la duk dapat 8A dalam exam kan. Kot lah 6A ketas ka takpala kan, tapi tak pernah jugak. Paling tinggi aku pernah dapat 5A. Hohoho. Tu pun masa form 2. Naik form 3, keja duk dapat 2A, 4A. Kot situ ja dia duk main. Ish ish ish.

Risau takleh stay kat smj dah lepas ni. Risau kalau tak dapat straight A, apa orang kampung nak kata en. Aku dah habaq seksiap dah kat parents aku, aku tak berani nak target straight A, so jangan duk berharap sangat. Serious masa jawab exam, rasa macam boleh jer macam ada harapan jer nak dapat straight A kan. Tapi, centulah selalu tahap keyakinan aku lepas jawab exam, tapi result yang aku dapat? Haaaaaa, baca kat atas balik :3

Kalau aku sure kata PMR ni aku boleh dapat 8A, tup tup tak dapat. Aku tau aku akan kecewa tahap babun. Tu aku tak berani. Serious tak berani nak target. Aku tau kemampuan aku tahap mana. Mak ayah aku pun tau aku taklah sepandai orang lain. Even aku budak Smj. Orang lain, memang lah kata aku pandai sebab aku duk smj. Depa taktau cena kehidupan aku dalam smj. Depa taktau tahap kepandaian aku cena kat smj. 

Pandangan orang kampung, budak SMJ dapat 5A dalam PMR. "Taklah pandai sangat pun." Macam mana pula dengan budak TP dapat 5A dalam PMR? "5A? Wah, ok lah tu. Pandai lah tu." Seeeeeeeeeee?

Kalau aku tak dapat straight A, of kos ah perasaan malu dengan kengkawan dalam dewan tu yang mai dulu kan. Bayang kan, nama orang lain semua cikgu panggil pi ambik result kat pengetua. Tup tup, nama kita tak dipanggil pun. Sedih siot. Sedih plus malu. 

Aku taktau macam mana keadaan aku nanti time hari nak ambik result tu. Perghh, bila teringat, sejuk habis hujung jari tangan and kaki aku nih. Brrrrrr.

Hope if I can't get straight A, you don't feel ashamed because you've been friend with me.

Ko tengok aku baca novel. Khusyuk bebenau. Baca buku pelajaran jangan harap la weh nak khusyuk ceni sampai ternganga mulut cenni. Wkwkwk


Cari benda tersembunyi. TANGAN BANTAL ! ^_^


Bukan senang nak tangkap gambar dengan kak pah kita cek oi. Ko hader gambar berdua dengan dia? Muehehehe :3


Ermm. Gambar nih kelihatan tidak senonoh sedikit. Hahaha. Muka aku gengster tahap plus hensem. Normal lah tuh xD


Kbye.

Thanks for reading :)




© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03