let's be honest here.
Wednesday 20 November 2013
Setop.
Assalamualaikum.


Crush baru -Naim Daniel-



Harini seharian hujan. Sejuk. Manusia, sejuk mengeluh. Panas mengeluh. Lumrah hidup kan.

Ungkit. Aku pernah bergaduh dengan hang. Pernah menangis sebab hang. Pernah update belog nak putus kawan dengan hang. Tapi bila? Tahun lepas punya cerita. Zaman aku bodoh dan tak matang.

Tahun ni. Aku tak akan buat semua tu. Macam yang aku selalu kata. Aku tak suka menangis. Bukan tak suka. Tapi benci. Dan apa pun masalah yang aku hadap sekarang ni, aku hanya mampu pendam, tapi kalau aku tak mampu aku akan luahkan. Tak kat twitter, kat blog. Punyalah benci kan, sampai sakit hati tahap apa pun sekarang ni selagi tak melibatkan ibu bapa aku, aku tak mampu nak menangis dah. 

Aku bersalah. Aku rasa aku la 'kepala' kepada pergaduhan ni. Rasa macam kalau aku tak masuk campur pun takpa kan. Rasa macam kalau aku tak pernah wujud dalam hidup hampa pun takpa kan. Aku asyik nampak kesalahan hang. Kesalahan sendiri aku tak nampak, kan?

Aku pun berpengalaman la weh. Gaduh dengan hampa semua. Tak ingat? Awal tahun ritu? Aku tak tau sebab apa. Tapi memang kita semua bergaduh. Except Qis dan Najwa ja tak sebab depa classmates aku. Sorang sorang hantar mesej kat aku kata apa? Aku dah berubah. Okay, aku terima nasihat hampa semua. Aku cuba balik berubah jadi 'aku' yang hampa nak. Alhamdulillah, hampa boleh terima aku balik, walaupun aku rasa macam aku still sama ja. Ha ha.

Bumi berputar. Kalini turn hang pulak. Lain hari kita tak tahu sapa pulak antara geng kita weh. Pernah dengar kan? "Allah takkan bagi ujian kat seseorang tu kalau orang tuh tak mampu nak atasi." Sekarang ni hang dapat ujian ni. Macam mana hang boleh dapat? Sebab apa? Sebab Allah tau hang boleh atasi ujian tu. Wake up my girl. Kami jujur luahkan ketidak puasan hati kami pasal hang. Kira bagus dah tu. Dari kami duk kata belakang hang dan hipokrit depan hang. Sampai bila pun hang takkan tau apa yang kami rasa kalau centu kan. 

Kami just luahkan. Bukan nak buang hang dari hidup kami. Kami nak hang berubah ke diri hang yang dulu. Yang kami suka dan selesa. Bukan yang sekarang ni, yang asyik badmood tak kena tempat. Kami nak hang yang happy, hyper girl.

Aku pun dah tak larat dan tak tau nak buat cena dah kalau hang still anggap diri hang saja yang betul, tak pernah buat salah dengan kami. Kalau ya, kita takkan jadi macam ni, kawan. Mesti ada hang buat salah. Mesti ada kami buat salah. Diri ni tak sempurna, masing masing tak lari dari buat kesilapan, rite?

Aku berubah, depa berubah, hang berubah? Amacam? Senangkan? Forget and forgive. I know its easy to forgive but not to forget, rite? Its hard to me too, but at least, I'm trying. Don't you want to join me? Until when kita nak jadi macam ni? Tak penat ke? Aku penat. So aku nak berhenti. Aku minta maaf. Aku sedar aku banyak buat salah. Tak salah jugakkan, kalau hang pun minta maaf? Maruah tak jatuh pun kalau minta maaf. Tambah dengan kawan baik sendiri. 

Apapun, our friendship still on. And I'll never end up this friendship. Forever. Note that.

Ninez forever. ♥,




Eh eh. Jangan tergesa-gesa bro and sis. Lekk luu. Tnegok luu video nii. Khas untuk aku. Bhahahaha.

Kbye.

Thanks fo reading :)







© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03