let's be honest here.
Thursday 17 January 2013
Problem.
Assalamualaikum.



Hai . Sekarang ni dalam kepala otak aku ada banyak benda yang aku kena fikir. Benda penting benda tak penting semua ada.

PMR nak dekat dah dan aku masih lagi boleh meng-update blog dipagi buta ini. Sepatutnya waktu macam ni aku boleh baca buku kot noh. Tapi aku still tak boleh nak berubah. Why oh why.

Tu masalah utama aku. Yang ni masalah yang tak penting pulak. Salah seorang dari geng aku bergaduh dengan budak hotstuff mana pulak tah. Sekali dengan aku terlibat. Kawan aku gaduh dengan kawan dia. Aku gaduh dengan dia. Siapa dia tu? Biarlah aku saja yang tahu. Pabila masalah kecil diperbesarkan, bergaduhlah jawabnya. Nak kata kami berada dipihak yang betul sepenuhnya pun tak boleh juga. Mesti kami pun tanpa sedar mula cari pasal dengan depa kan. Who knows right. Aku ni bukan hampa taktau, pesyen suka cakap lepas, tidak sabar orangnya dan suka balas dendam. Sorrylah kalau ada yang terasa :) Aku kalau boleh memang takmau bermusuhan dengan sesiapapun yang sekolah kat SMJ. Aku ni penakut orangnya. Aku takut kalau orang benci kat aku. Aku dah buat yang terbaik, tetapi tetap ada orang yang benci or meluat dengan aku. Tu aku tak boleh nak buat apa dahlah kan. Aku takmau masalah macam ni menggangu fikiran aku yang memang sudah lama terganggu ni. 

Kut mana pun, tahun ni aku kena dapat straight A. Aku nak keluar dari SMJ tahun depan. Aku takmau dah mengadap muka-muka yang tak suka kat aku tu. Lantak la mak aku nak bagi ka dak. Yang tu belakang puya cerita. Kengkawan, tolonglah aku sama berusaha untuk mencapai straight A dalam PMR nanti. 

Tapi seriously tahun ni memang memenatkan! Maklumlakan, kami ni budak tahun akhir yang menduduki Penilaian Menengah Rendah. Memang tekanan tinggi gilalah. Dengan harapan-harapan cikgu yang tinggi menggunung kat kami. Astaghfirullahal'azim, sungguh aku tak bersedia lagi.

Aku harap Allah dapat lembutkan hati hampa-hampa dan kami-kami untuk berbaik. aku teringin nak berbaik, tapi hampa yang takmau aku rasa. Hampa sombong tau dak?! Oh kay, takmau sakit-sakit hati dah.

Kbye.

Thanks for reading :)

© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03