let's be honest here.
Tuesday 1 December 2015
Assalamualaikum.



Peh, awkward doh jari nak type balik kat belog ni. More than 1 year kot tinggal dunia belog ni. Fokus spm (( sangat )). Okay gaiz, what date iz today? Yup 30 November 2015. Tarikh kebebasan diri daripada SPM! Merdeka! Hampir sebulan berperang akhirnya tamat jua. 

Boleh buat takleh buat tolak tepi. Usaha usaha dah, sekarang tinggal tawakal je. tak target stret A pun. Tak mampu. Kalau subjek elektif aku tu semua lulus pun aku dah syukur nikmat sesangat. Memandangkan dah lama tak main belog ni, so cara penulisan pun agak awkward but who cares? Aku sorang ja yang nak baca punz. Kakaka.

2015. Tahun paling mencabar, paling stress, paling sempoi dan paling best. Tahun ni syukur dapat classmates yang satu kepala dengan aku. Semua gila. Selalu buat lawak. Duk dalam kelas 5 Sapphire tu kira memang tak pernah sunyi lah. Budak laki ada saja benda lawak yang depa buat tiap hari. Eventhough kelas last untuk sains tulen, but kami tak pernah jeles dengan kelas lain tah lagi bersyukur dapat duk dalam kelas tu. Bagi aku, aku rasa centu la. Pressure tak kuat macam bebudak kelas pandai. And aku memang tak suka pressure pressure ni. Sebab tu fizik pun aku tak suka. Kaka.

Tak stress pun muka ni sentiasa dipenuhi jerawat apatah lagi kalau stress. I dont know what to do with my face anymore. Macam macam aku buat, tapi jerawat tak pernah hilang. Teringin jugak nak rasa flawless macam perempuan lain. Ada sampai satu tahap aku nak keluaq rumah pun segan weh sebab jerawat. Nak tengok orang bila bercakap lagi la tak berani. Malu. Keyakinan diri aku sangat low. So orang yang taktau perasaan dalaman aku tobat pikiaq kata aku sombong padahal tak. 

Tahun ni jugak aku dah jadi maksu <3333 Nur Zara Solehah nama dia. So compel. Birthdate dia 15/5/2015. Shes really cute. 

To make it short. Finally aku dah freedom dari dunia sekolah. And i know i'll miss evertything that happened at school tho. Sekolah rendah, sekolah menengah, both were amazing. Especially on the last year at both schools. Even sampai la aku still simpan memory aku time darjah 6. Tak hairan next 5 year aku still simpan memory form 5 aku. Huhuhu. 

Spm dah habis. Zaman sekolah dah tamat. Ada lagi dua step before kawin. Hahahahahahahaha. If umur panjang. Segala kenangan buruk dan manis aku kat sekolah, aku takkan lupakan. Aku just harap aku tak dapat masuk form 6. Takmau duk dalam sekolah dahhhhh. (( dah la tengah sedih plkn tak dapat )). Dapat tengok korea tanpa rasa bersalah sebab tak study dah weh. Perasaan paling nikmat ok. 


Those are my beloved classmates. Seriously classmates paling best sepanjang 5 tahun. Still kecewa sebab tak bergambar dengan dekmi si pujaan hati. Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuuhuh. Ok gaiz. Wish u  gaiz best of luck dekat dunia luar. Since ada masa, happy la dulu jangan duk pikiaq bulan 3 akan datang nuh lagi. Pliz. 

Aku doakan semua dapat result spm yang mampu buat diri sendiri rasa bersyukur. Tak kira stret A or not. Janji result yang kita dapat tu, kita rasa bersyukur then Alhamdulillah. 

Kbye.

Thanks for reading :)

p/s: update semalam publish harini,

© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03