let's be honest here.
Monday 26 May 2014
Assalamualaikum.



Hallu uolls. Lamenyer iolls tak update blog kan. Hmmm. Rasa awkward la pulak nak update blog ni. Hahaha gedik shial nak awkward bagai. Kekeke

Btw, kiteorang baru ja habis midyear exam weh. Penat weh 3 minggu bersama buku buku ja (( hiks, nampak beno nipunyer )). Dan yang paling penting esok dah start cutayyyyyyyyyy! Summer break okay. Ha ha summer break sangat kan.  K stop merapu.

Siapa ja manusia yang tak dak prinsip hidup kan. Aku ada weh aku ada. Asainya kan prinsip hidup aku ada satu ja. Tapi lately ni eh eh tetiba koi bertambah. Kodahkenaper? 

So apa prinsips hidup aku? Here :

1. Benda dah lepas usah dikenang.

Hacewah. Ayat peh gitu. Tak kira what happen aku mesti pegang punya prinsip yang satu ni. Waktu paling kerap aku guna prinsip ni waktu lepas jawab exam. Herherher. Well lumrah kan bila lepas jawab mesti gatai nak cek jawapan dengan kawan en, pehtu jawapan kita salah pulak en peh stress la en. Aku sebenarnya memang tak suka nak stress kan diri sendiri ni. (( Well sapa suka stress kan?! )) Haha. Dak la, cuba pikior balik, bila dah tau kata jawapan kita salah tu mesti mood down gila bangang kan? Paling lawak mood down tu dibawaknya sampai habis exam. Duh kacau jiwa tol la. Bagi aku, for what nak stress dengan benda yang dah berlaku en. Duh pliss la ma friends. Dah lepas kot dah tak dak guna nya lagi dikau bermuram durjana just because of that poop paper. So disebabkan aku tak suka stress, aku pun wujudkan la prinsip yang satu ni. So bila aku nak stress bila pikiaq pasai benda yang lepas kan (( tak kira la apapun )) automatik aku pikiaq prindip hidup ni balik. Terus tak jadi stress tau uollss. 

2. Kalau nak kawan, buang perasaan malu.

Haa yang ni seriyes aku baru tambah. Kekeke. Bro, nak kawan ja kot. Bukan nak kawin. So takyah nak malu malu sangatlah kan. Tak kira la ko nak berkawan dengan boys ker girls ke. Malu tu tauk tepi sat. Ingat, 'cari kawan, bukan cari jodoh' hokkay. Ada sorang kawan baru aku ni nama dia en syed zuhdi. Kekeke. Mention pi la. Bukan dia tau pun. Haha. Dia kan selalu kata kat aku " hang ni tak malu ka duk mintak orang belanja hang. Blablabla" Jawpan aku senang jep. " Nak kawan, malu buat apa." LOL. 

Btw, aku memang suka suruh orang belanja aku. Hahaha. Tak kira la baru kenai ka lama kenai ka. Nasib badanlah sapa yang kena belanja aku tu. Hahaa. Dia ikhlas ka dak serah kat dia. Yang pasti duit aku save. Peh. Selfish nau. Tapi takdak la selalu en aku suruh orang belanja (( yeker? )). Kengkadang, aku terbitkan sikit la perangai malu aku. Hoho. Tapi seyes wa kata sama lu bab duit memang aku berkira gila. Orang berkira dengan aku, aku nasihat la "jangan la berkira sangat." Kalau orang kata centu kat aku pulak  aku balik " bab duit aku memang takleh bincang. Hehe" Jangan salah faham. Iolls ni bukan kedekut, tapi penjimat orang nyer. Hiks.

Lagi prinsip hidupku.

- berani kerana benar, takut kerana salah.
-hidup mau rilek.
-nak kawan, lailai. takmau kawan, lu berambus.


Pergh banyak jugak la noh prinsips hidup ku. Oh my. K tu je. Akhirnyer dapat jugak aku lepas gian kat blog ni. Skin pun dah buruk haa. Malas nak edit lagipun. Hehe.

Kbye.

Thanks for reading :)
© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03